Subject: Vs: Kommentaarisoov: ravimite tellimisest toidukulleriga
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: "Liis Ilves" <[email-masked]>
Date: Tue, 15 Apr 2025 15:51:24 +0300

Tere, Liis!

Vabandused, et nii hiline vastus.

Väike märkus, et me siiski oleme Ravimiamet, mitte Terviseamet.

Ravimiameti poolt vastab järelevalveosakonna juhataja Liis Prii.

„Teame, et Soomes ja Leedus selline teenus toimib, Läti on katsetamas. Seega 
saame öelda, et huvi sellise teenuse vastu on. Ravimiamet on sel teemal 
suhelnud Eestis tegutseva ühe oma müügiplatvormiga kullerteenuse 
osutajatega. Eestis on õigusega kooskõlas, kui kullerteenuse pakkuja on 
internetiapteegile transporditeenust pakkuvaks lepingupartneriks. Wolti enda 
platvormil käsimüügiravimite pakkumist see ei hõlma. Ent näiteks Benu teeb 
koostööd ravimite kättetoimetamisel. Seega on teenus juba osaliselt 
kasutusel. Üksnes tellimus tuleb teha apteegile, sest ravimeid saab müüa 
ainult apteek (veebiapteek).

Täna on Eestis viis internetiapteeki ning ravimite kättetoimetamine 
klientidele on tagatud läbi kontrollitud lepinguliste partnerite. See 
tähendab, et internetiapteegid auditeerivad enne lepingu sõlmimist 
transpordi- või kullerteenuse pakkujaid, koolitavad nende autojuhte või 
teisi ravimitega toimetavaid töötajaid, vaatavad täpselt üle kogu ravimi 
teekonna ja annavad juhised, mida transpordi pakkujal tuleb iga kord 
järgida. „Riskid tuleb apteegil kullerteenust kaasates maandada. Ravimite 
liikumisahel peab olema igal ajahetkel kontrollitav ja jälgitav kogu 
tarneahela ulatuses. Ravimeid peab säilitama kindlatel tingimustel, et nende 
kvaliteet säiliks, tuleb välistada võltsimise oht ja ravimite sattumine 
kõrvaliste isikute kätte.“

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saatja: Liis Ilves <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 14. aprill 2025 14:40
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: Kommentaarisoov: ravimite tellimisest toidukulleriga

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Wolt teatas täna, et Leedu tervishoiuministeerium lubab nüüd toidukulleriga 
ravimeid koju tellida: 
https://tervise.geenius.ee/rubriik/uudis/leedu-lubab-esimesena-baltikumis-kasimuugiravimite-tellimise-toidukulleriga/

Soovime antud teemale Eesti Terviseameti kommentaari:

- Kas ka Eesti Terviseamet kaalub võimalust lubada käsimüügiravimite 
kojutoimetamist toidukulleritega? Miks?

- Kas terviseamet on jälginud Leedu otsust ja milline on teie hinnang 
sellele praktikale?

- Milliseid riske näeb terviseamet käsimüügiravimite kohaletoimetamises 
toidukulleriga?

- Kui selline teenus lubatakse Eestis, milliseid tingimusi peaksid kullerid 
ja apteegid täitma?

Heade soovidega

Liis Ilves

Geenius Meedia

Terviseportaali vastutav toimetaja

+37253491464

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://tervise.geenius.ee> tervise.geenius.ee